شرکت

بتن زیست

جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
Woodsy Cropped.1556288412.9082

در دهه 1940، پتانسیل شیشه به عنوان یک ماده ساختمانی محقق شد و بهبود با افزودن دی اکسید زیرکونیوم در دهه 1960 برای شرایط قلیایی شدید و مهاجم ادامه یافت. برای افزایش دوام مواد، نسل جدید الیاف شیشه به سمت فرآیند بهبود هدایت می شود. به این ترتیب پنل جی اف ار سی (پنل GRC) برای ارضای نیازهای مختلف تولید شد. مطالعات و آزمایشات علمی روی پنل جی اف ار سی (پنل GRC) نشان داده است که خواص فیزیکی و مکانیکی پنل جی اف ار سی (پنل GRC) بسته به کیفیت مواد و دقت روش های تولید تغییر می کند.

پنل جی اف ار سی (پنل GRC) را می توان در هر جایی که به یک ماده سبک، قوی، مقاوم در برابر آتش، مقاوم در برابر آب و هوا، جذاب و غیر قابل نفوذ نیاز باشد استفاده کرد. با پیشرفت تکنولوژی، احتمالاً انتظار می رود که کل ساختمان و فرم آزاد پیچیده با هزینه کم ساخته شود. در سال‌های اخیر، اثر الیاف شیشه در مخلوط‌های هیبریدی برای بتن با کارایی بالا (UHPC)، یک فناوری نوظهور که در صنعت ساخت‌وساز رایج شده است، بررسی شده است.

پنل جی اف ار سی (پنل GRC) ماده ای است که بیش از 40 سال است که سهم قابل توجهی در اقتصاد، فناوری و زیبایی شناسی صنعت ساخت و ساز در سراسر جهان دارد.  (پنل GRC) یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی در دسترس معماران و مهندسان است. در مقایسه با بتن سنتی به دلیل ساختار خاص خود دارای خواص پیچیده ای است. پارامترهای مختلف مانند نسبت آب به سیمان، تخلخل، چگالی کامپوزیت، مقدار فیلر، مقدار الیاف، جهت و طول، نوع عمل آوری بر خواص و رفتار پنل جی اف ار سی (پنل GRC) و همچنین دقت روش تولید تأثیر می‌گذارد. پنل جی اف ار سی (پنل GRC) را می توان تا 6 میلی متر نازک تولید کرد، بنابراین وزن آنها بسیار کمتر از محصولات بتنی پیش ساخته سنتی است.

.

پیشرفت فناوری پرینت سه بعدی با جوهر تقویت شده با الیاف شیشه می تواند یک ساختمان کامل و اشکال معماری پیچیده را با قابلیت اطمینان بالا و همچنین استفاده از روش های پیش مخلوط، اسپری و ترکیبی پنل جی اف ار سی (پنل GRC) بسازد. پنل جی اف ار سی (پنل GRC) سازگار با محیط زیست خود تمیز شونده برای ساخت و سازهای صنعتی هم از نظر هزینه و هم از نظر محبوبیت به پنل جی اف ار سی (پنل GRC) کمک می کند. استفاده از الیاف شیشه در کلاس بتن با کارایی بالا (UHPC) که کلاسی با عملکرد مکانیکی، دوام، کارایی و زیبایی فوق العاده بالا است، در سال های اخیر شتاب بیشتری یافته است.

طراحی و ساخت محصولات پنل جی اف ار سی (پنل GRC) تحت پوشش استانداردهای بین المللی است که در اروپا، آمریکا، آسیا و استرالیا توسعه یافته است. پنل جی اف ار سی (پنل GRC) در بیش از 100 کشور تولید می شود.

تاریخچه پنل جی اف ار سی

پتانسیل شیشه به عنوان یک ماده ساختمانی در دهه 1940 محقق شد. اما از آنجایی که شیشه مقاومت قلیایی بسیار کمی در برابر خوردگی و از دست دادن مقاومت کششی الیاف شیشه دارد، مخلوط کردن آن با بتن قلیایی بسیار دشوار می شود. بنابراین، در اواسط دهه 1960، شیشه ای بهتر که به قلیایی مقاوم بود با محتوای سطح بالای دی اکسید زیرکونیوم ساخته شد. از این زمان چنین الیافی به صورت تجاری در دسترس قرار گرفت و الیاف جدید و کاربردهای آنها توسط پتنت ها پوشش داده شد.

.

 در اوایل دهه 1980، با تکامل نسل جدید کامپوزیت های الیاف در سراسر ماتریس، استحکام کششی، خمشی و ضربه ای به طور قابل توجهی افزایش یافت. استانداردهای EN توسعه یافتند، کنترل کیفیت برای بهترین عملکرد در تولید و طرح های پشتیبانی شده توسط انجمن بین المللی بتن الیاف شیشه افزایش یافت. در سالهای اولیه هزاره جدید افزایش سریع تولید پنل جی اف ار سی (پنل GRC) با ساخت و ساز در سراسر جهان.

رشد آن به دلیل بحران اقتصادی جهانی در مقطعی کاهش یافت، اما استفاده از پنل جی اف ار سی (پنل GRC) توسط معماران بزرگ جهان در مناطق مختلف گسترده بود.

h

تولید جی اف ار سی

روش های تولید

دو روش اصلی تولید پنل جی اف ار سی (پنل GRC) وجود دارد که معمولاً به عنوان اسپری و پیش مخلوط ترجیح داده می شود. در فرآیند پاشش، ملات جدا از الیاف اضافه می شود که فقط در جت تفنگ اسپری مخلوط می شوند. رشته های الیاف شیشه در داخل تفنگ اسپری به اندازه مورد نیاز بریده می شوند که معمولاً بین 25 میلی متر تا 40 میلی متر است و حدود 4 تا 5 درصد حجم کل مخلوط را تشکیل می دهد.

 با استفاده از ماتریس بدون الیاف، یک پوشش نازک تا حد ممکن با اسپری ایجاد می شود. لایه های بعدی ماتریس با الیاف به سرعت اعمال می شوند تا از یکپارچگی اطمینان حاصل شود. پس از اینکه بخش عمده ای از (پنل GRC) در لایه ها روی آن ساخته شد، مخلوط برای سفت شدن ارائه می شود.

ضخامت لایه پوششی معمولاً 3 تا 5 میلی متر است که بستگی به نوع عملیات سطحی دارد. هر عبور از تفنگ اسپری لایه ای به ضخامت تقریباً 4-6 میلی متر متریال را اجرا می کند، با این حال، باید با دقت ضخامت کافی در گوشه ها و اشکال پیچیده باشد. در نهایت، سازه با یک غلتک استوانه ای یا یک شناور فشرده می شود تا الیاف داخل ملات آغشته شود و هوای باقی مانده در مخلوط خارج شود. با استفاده از یک عمق سنج یا یک الگو، ضخامت لایه در مشخصات پنل جی اف ار سی (پنل GRC) بررسی می شود که حداقل است.

Woodsy Cropped.1556288412.9082 1

در روش تولید (پنل GRC) با پیش اختلاط و قالب گیری، ابتدا ماتریس سیمان تولید می‌شود و الیاف شیشه‌ای از پیش بریده شده بین ۲ تا ۴ درصد (معمولاً ۵/۳ درصد) وزن، مخلوط می‌شوند.

طول الیاف از پیش بریده شده معمولاً 6-12 میلی متر است، با این حال، الیاف بلندتر منجر به محدود شدن کارایی مخلوط می شود. به ترتیب، ماتریس در یک میکسر با برش بالا تولید می شود و رشته های الیاف خرد شده به دلیل حداکثر کارایی در یک طرح مخلوطبا سرعت پایین گنجانده می شوند. این امر پراکندگی آنها را در بالاترین حجم عملی با حداقل آسیب به الیاف تسهیل می کند. تولید با پنل جی اف ار سی (پنل GRC) پیش مخلوط ممکن است شامل چندین روش مانند تزریق و لرزش، پرس یا شاتکریت باشد.

.

علاوه بر این دو تکنیک اصلی تولید، روش تولید دیگری نیز وجود دارد: فرآیند هیبریدی. در روش هیبریدی به جای تفنگ از قیف برای پاشش پوشش فیس استفاده می شود. مخلوط پشتی الیافی اغلب مانند بتن معمولی ریخته شده یا با دست بسته بندی می شود. هنگامی که مخلوط صورت نازک به قالب ها اسپری می شود، اجازه داده می شود تا قبل از استفاده از مخلوط پشتی، سفت شود تا از فشار دادن مخلوط پشتی به داخل مخلوط نازک صورت جلوگیری شود.

مخلوط های فیس و پشتی در زمان های مختلف اعمال می شوند زیرا قوام آنها می تواند متفاوت باشد.

همیشه مهم است که اطمینان حاصل شود که ترکیب ناخالص به طور مشابه نسبت آب به سیمان و محتویات پلیمر باید یکسان باشد تا از پیچ خوردن جلوگیری شود. با این حال، دوز سنگین الیاف در مخلوط پشتیبان اغلب مانع از سمپاشی می شود، بنابراین روش های سنتی مورد نیاز است.

عمل آوری

مرحله عمل آوری اساساً با فناوری بتن معمولی متفاوت نیست. علاوه بر این، محصول (پنل GRC) نسبت به اثرات مضر عمل آوری نامناسب آب بسیار حساس تر است. سطح بالاتر و ضخامت کم پنل جی اف ار سی (پنل GRC) می تواند منجر به افزایش سرعت خشک شدن و کاهش استحکام آن شود. به دلیل محتوای پلیمری، عمل آوری طولانی مدت مرطوب اغلب غیر ضروری است.

مقادیر کمی پلیمرهای اکریلیک در مخلوط تازه، رطوبت داخلی را حفظ کرده و از تبخیر آن جلوگیری می کند. از خشک شدن ناگهانی و سریع یا تغییرات زیاد دما باید اجتناب شود تا اطمینان حاصل شود که پنل جی اف ار سی (پنل GRC) به استحکام کافی برای حذف ایمن عنصر از قالب می رسد. به طور کلی، قطعات پنل جی اف ار سی (پنل GRC) روز بعد، عمدتاً 16 و 24 ساعت پس از قالب گیری جدا می‌شوند. عمل آوری طولانی تر همیشه بتن بهتری را به همراه خواهد داشت.

   ویژگی های سازه ای پنل جی اف ار سی (پنل GRC) خواص مواد سیمانی تقویت شده با الیاف به ساختار کامپوزیت بستگی دارد. بنابراین، به منظور تجزیه و تحلیل این کامپوزیت ها، و برای پیش بینی عملکرد آنها در شرایط بارگذاری مختلف، ساختار داخلی آنها باید مشخص شود. سه مؤلفه ای که باید در نظر گرفته شود عبارتند از:

  1. ساختار ماتریس سیمانی حجیم،
  2. شکل و توزیع الیاف
  3. ساختار رابط الیاف-ماتریس

ماتریس

ماتریس سیمانی حجیم را می توان بسته به ماده پرکننده ذرات (سندانه) که شامل آن می شود به دو نوع تقسیم کرد: خمیر / ملات (مخلوط سیمان/ماسه-آب) و بتن (سیمان-ماسه-خمیر درشت سنگدانه-آب). خمیرها یا ملات های بتن مسلح الیاف شیشه معمولاً در ورقه های نازک استفاده می شود که عمدتاً برای نما استفاده می شود. در این کاربردها الیاف به عنوان تقویت کننده اولیه عمل می کنند و محتوای آنها معمولاً در محدوده 5 تا 15 درصد حجمی است. برای ساخت چنین کامپوزیت هایی باید از روش های تولید خاصی استفاده شود.

الیاف

به طور کلی دو نوع متفاوت از تقویت کننده الیاف وجود دارد: تقویت پیوسته به شکل الیاف بلند که با تکنیک هایی مانند سیم پیچی رشته یا با چیدمان لایه های مت الیاف در ماتریس گنجانده می شوند. و الیاف کوتاه گسسته معمولاً کمتر از 20 میلی متر طول دارند که با روش هایی مانند پاشیدن و مخلوط کردن در ماتریس گنجانده می شوند. آرایه تقویت کننده را می توان با توجه به پراکندگی الیاف در ماتریس، به صورت تصادفی 2 بعدی یا 3 بعدی طبقه بندی کرد.

اولین مورد تقویت کننده تصادفی سه بعدی (3D) است. این زمانی اتفاق می افتد که الیاف در بتن مخلوط می شوند و بتن به شکل هایی ریخته می شود. به دلیل جهت گیری تصادفی و سه بعدی، تعداد بسیار کمی از الیاف در واقع قادر به مقاومت در برابر بارهای کششی هستند که در جهت خاصی ایجاد می شوند.

.

 این سطح از تقویت الیاف بسیار ناکارآمد است و به بارهای بسیار بالایی از الیاف نیاز دارد. به طور معمول، تنها حدود 15٪ از الیاف به درستی جهت گیری می شوند. سطح دوم تقویت کننده تصادفی دو بعدی (2 بعدی) است.

این همان چیزی است که در روش اسپری در پنل جی اف ار سی (پنل GRC) وجود دارد. الیاف به طور تصادفی در یک صفحه نازک جهت گیری می کنند. همانطور که الیاف به داخل قالب ها اسپری می شوند، آنها صاف قرار می گیرند و شکل قالب را به خود میگیرند. به طور معمول، 30 تا 50 درصد الیاف دارای جهت گیری بهینه هستند.

k

ساختار الیاف-ماتریس کامپوزیت های سیمانی با یک ناحیه انتقال سطحی در مجاورت لایه تقویت کننده مشخص می شوند، که در آن ریزساختار ماتریس خمیر به طور قابل توجهی با خمیر توده متفاوت است، به دور از سطح مشترک. ماهیت و اندازه این منطقه انتقال به نوع الیاف و فناوری تولید بستگی دارد. در برخی موارد، می تواند به طور قابل توجهی با گذشت زمان تغییر کند. هنگام در نظر گرفتن توسعه ریزساختار در ناحیه انتقال، باید یک رشته همراه ساخته شود و با رشته‌های بسته‌بندی شده، فقط رشته‌های خارجی تمایل به دسترسی مستقیم به ماتریس دارند.

خواص پنل جی اف ار سی

پارامترهای مختلفی مانند نسبت آب به سیمان، تخلخل، چگالی کامپوزیت، سنگدانه، الیاف شیشه، جهت و طول، و نوع عمل آوری بر خواص و رفتار(پنل GRC) تأثیر می‌گذارند. پنل جی اف ار سی (پنل GRC) مقاومت خود را از دوز بهینه الیاف و پلیمر اکریلیک می گیرد. ماتریس پلیمر و بتن برای اتصال الیاف به یکدیگر و انتقال بارها از یک الیاف به الیاف دیگر از طریق تنش های برشی از طریق زمینه عمل می کند. چگالی و تخلخل بر میزان تراکم موثر است.

در سازه بتنی کارایی الیاف به جهت گیری آنها بستگی دارد. هنگامی که الیاف عمود بر دهانه های ترک در جهت تنش تراز شوند، تأثیر مثبت الیاف بر عملکرد پنل جی اف ار سی (پنل GRC) افزایش می یابد. علاوه بر آن به دلیل نیاز به بهبود عملکرد طولانی مدت پنل جی اف ار سی (پنل GRC) ، نوع الیاف شیشه مانند E و الیاف شیشه مقاوم در برابر قلیایی (AR) و همچنین شرایط محیطی باید در نظر گرفته شود.

 هنگامی که حمله قلیایی مکانیسم اصلی تخریب در شیشه E در نظر گرفته می شود، باید توجه داشت که الیاف را به طور کامل از ماتریس ببندید یا از مواد سیمانی قلیایی بسیار کم استفاده کنید. از سوی دیگر، به منظور بهبود مقاومت قلیایی و دوام پنل جی اف ار سی (پنل GRC) با الیاف شیشه ای AR، تلاش اصلی باید اصلاح ریزساختار ماتریس در مجاورت رشته های شیشه ای باشد.

.

این می تواند با کنترل فرآیند هیدراتاسیون در مجاورت آن یا تغییر ترکیب ماتریس ارائه شود. سرعت پیری تابعی از نوع الیاف شیشه است. نسل جدید الیاف AR-glass بهتر از الیاف شیشه E هستند. عملکرد پیری کامپوزیت نیز به شرایط آب و هوایی حساس است.

همانطور که پیری در محیط های مختلف ادامه می یابد، حمله شیمیایی ممکن است قابل توجه باشد، بنابراین نیاز به توسعه الیاف شیشه ای ویژه برای مقاومت قلیایی بهتر است. با توجه به اهمیت این پارامترها و شرایط مؤثر بر ویژگی‌های پنل جی اف ار سی، مروری برای نشان دادن اثرات آنها بر خواص مکانیکی و فیزیکی بتن انجام شده است. برخی از مواد تزئینی که خواص فیزیکی و مکانیکی مواد پنل جی اف ار سی (پنل GRC) را نشان می دهند.

aw

خواص مکانیکی پنل جی اف ار سی

مقاومت فشاری

مقاومت فشاری بتن با افزودن الیاف به مخلوط بتن افزایش یافته است، اما افزودن بیشتر الیاف نشان دهنده کاهش تدریجی جنبه های مقاومتی است.

مدول الاستیسیته

در مواد ناهمگن و چند فازی مانند بتن، چگالی و ویژگی‌های ناحیه انتقال، رفتار مدول الاستیسیته کامپوزیت را تعیین می‌کند. نتایج آزمایش تجربی نشان می دهد که استفاده از الیاف تاثیر مهمی بر مدول الاستیسیته بتن ندارد. گزارش شده است که عمدتاً کاهش کمی در مدول الاستیسیته بتن در محتوای الیاف شیشه کم است.

منحنی تنش – کرنش

رفتار تنش-کرنش تحت تأثیر پارامترهای مختلفی مانند اثر طول الیاف، نوع سنگدانه و اثر نرخ بارگذاری قرار می‌گیرد، پنل جی اف ار سی (پنل GRC) تاثیر قابل توجهی بر بخش صعودی منحنی تنش-کرنش دارد و علاوه بر این، قسمت نزولی منحنی تنش-کرنش یک عنصر کلیدی ضروری تحت بارهای فشاری است.

مقاومت خمشی

الیاف شیشه در افزایش مقاومت خمشی بتن تاثیر دارند. افزایش مقدار الیاف (اما نه افزایش زیاد) منجر به افزایش مقاومت خمشی بتن در مقایسه با نمونه بتن ساده شده است. الیاف در برابر انتشار ترک ها مقاومت می کنند و باعث کاهش شکست ناگهانی سازه بتن می شوند و بنابراین منجر به افزایش ظرفیت تحمل بار بتن می شوند.

مشخصات فیزیکی

انقباض خشک شدن

انقباض خشک شدن تاثیر بسزایی بر عملکرد ساختاری و دوام بتن دارد. مکانیسم انقباض مواد سیمانی پیچیده است، اما انقباض کل اساساً تحت تأثیر نسبت و نوع سنگدانه و نسبت آب به سیمان است که بر خشک شدن تأثیر می گذارد و باعث انتشار بسیاری از میکرو ترک به طور همزمان می شود.

انقباض در سازه های بتنی همچنین ممکن است اشکالی از آسیب را در بتن ایجاد کند مانند خوردگی، آسیب یخ زدگی به این روش، و به طور جدی عمر مفید بتن را کوتاه می کند.

الیاف شیشه ای مقاوم در برابر قلیایی در کنترل ترک خوردگی انقباض محدود بتن موثر هستند و باعث ایجاد ترک های متعدد و کاهش عرض ترک می شوند.افزایش محتوای الیاف منجر به کاهش قابل توجهی در کرنش انقباضی بتن، به ویژه از 25 تا 75 روز، در مقایسه با نمونه بتن ساده شده است.

iu

خزش

بتن به دلیل ظرفیت کرنش ضعیف و استحکام کششی کم، ماده ای شکننده است و به شدت مستعد ترک خوردن است. این ترک ها می توانند طول عمر یک سازه را با اجازه دادن به عوامل تهاجمی کاهش دهند. بنابراین، تکامل دهانه های ترک در طول زمان برای دوام بتن مهم است. از نظر خزش و انقباض، تکنیک کاربرد (پنل GRC) باید در نظر گرفته شود. با پاشش پنوماتیک، فیبر شیشه در زمان ریختن به مخلوط ملات اضافه می شود و تغییرات قابل توجهی در ترکیبات موجود در مصرف بایندر وجود دارد. این می تواند بر کرنش خزشی تأثیر بگذارد.

تخلخل، مقاومت در برابر نفوذ کلرید و مقاومت الکتریکی

بتن یک ماده چند فازی است و دارای منافذ ریز زیادی است که به لطف یون های در حال مهاجرت قابل انتقال است. بنابراین، اندازه گیری مقاومت روشی تعیین کننده برای کشف ریزساختار بتن است. مقاومت بتن تحت تأثیر عوامل زیادی مانند نسبت آب به سیمان، طرح اختلاط بتن، مواد افزودنی، شرایط عمل آوری، رطوبت است.

در نتیجه، همه این اثرات می تواند باعث افزایش خطر خوردگی میلگرد فولادی در بتن شود. در کنار این، وجود کلرید در سازه بتنی می تواند جریان الکتریکی و خطر خوردگی را افزایش دهد.

.

مقاومت قلیایی پنل جی اف ار سی (پنل GRC) نفوذپذیری کمتر کلرید را به بتن نشان می دهد که مقاومت به خوردگی را افزایش می دهد. افزایش محتوای الیاف منجر به کاهش قابل توجهی در نفوذپذیری کلرید بتن در مقایسه با نمونه بتن ساده می شود. بنابراین، دوام که یکی از مهمترین جنبه های بتن است، می تواند در شرایط کار سازه های بتنی بهبود یابد.

مشاهده می شود که مقاومت الکتریکی بتن با افزایش نسبت آب به سیمان کاهش می یابد. علاوه بر این، به دلیل افزایش تخلخل در بتن با افزودن الیاف، مقادیر مقاومت بتن های الیافی کمتر از بتن شاهد است. الیاف می توانند با نگه داشتن ماتریس در کنار هم نتیجه مثبت قوی داشته باشند حتی اگر فرآیند کاملاً کم آب باشد که احتمال انفجار را ایجاد می کند. افزودن مواد پلیمری به پنل جی اف ار سی (پنل GRC) بر خواص عملکرد آتش تاثیر می گذارد.

در مقایسه با بتن سنتی،(پنل GRC) به دلیل ساختار خاص خود دارای خواص پیچیده ای است. در نتیجه خواص ساختاری، دارای قالب گیری مناسب، ساختار قوی و بادوام است. علاوه بر این، به دلیل نصب سریع و حمل و نقل آسان، هزینه پایینی را فراهم می کند. صدا را پخش یا جذب می کند و سازگار با محیط زیست است. به عنوان خروجی کل این ویژگی ها، یکی از ویژگی های کلیدی پنل جی اف ار سی (پنل GRC) ، تطبیق پذیری آن در استفاده است.

.

پنل جی اف ار سی (پنل GRC) به طور گسترده و قابل اعتماد در معماری (به عنوان مثال روکش فلزی، قالب گیری، محوطه سازی)، ساختمان (به عنوان مثال سقف، دیوارها و پنجره ها، نوسازی، پایه ها و کف)، مهندسی (به عنوان مثال قالب های دائمی، تاسیسات، آکوستیک، پل ها و تونل ها، جاده ها، آب) استفاده می شود. و زهکشی).

معماری آزاد پیچیده یکی از بارزترین روندها در معماری معاصر است. امروزه طراحی و ساخت چنین سازه هایی مبتنی بر فناوری های دیجیتالی است که در سایر صنایع (خودرو، نیروی دریایی، هوافضا) توسعه یافته است.

هنزا

ساختمان های پرینت سه بعدی نتیجه فناوری ساختمانی با کارایی بالا، سازگار با محیط زیست و مقرون به صرفه است. با پیشرفت فناوری پرینت سه بعدی می توان یک ساختمان کامل با قابلیت اطمینان بالا ساخت که بدون شک تغییری در صنعت ساخت و ساز سنتی ایجاد می کند. این ساختمان با استفاده از یک چاپگر بزرگ که برای ابعاد خاص برنامه ریزی شده است و خمیر تقویت شده با فیبر شیشه ای با استحکام بالا طراحی شده است.

از آنجایی که رنگ آمیزی انبوه پنل جی اف ار سی (پنل GRC) یک کار سخت است، این وضعیت مستلزم انتخاب خاصی از سیمان، سنگدانه ها، مواد معدنی ریز و رنگدانه است، بنابراین آن را نسبتاً پرهزینه می کند. محصولات اشباع رنگی جایگزین رنگ آمیزی انبوه بتن معماری هستند. آنها دکوراسیون مدرج دیوارهای بتنی را فراهم می کنند و همچنین می توانند اطمینان حاصل کنند که دفع آب یا لکه می تواند منجر به محافظت دفع کننده شود.

fe763938f3038ac24d0f1058d7563c9f

در ایران، پانل های سازگار با محیط زیست خود تمیز شونده برای یک ساختمان صنعتی برای اولین بار در جهان با یک محلول منحصر به فرد (پنل GRC) ساخته شد. از آنجا که ساختمان در وسط یک محیط های آلوده شهری قرار دارد، پنل جی اف ار سی (پنل GRC) خود تمیز شونده باید در معرض خشن ترین محیط مانند انتشار گازهای گلخانه ای NO2 و SO2 قرار بگیرند.

بتن با عملکرد بالا (UHPC) یک کلاس از بتن است که با عملکرد مکانیکی بسیار بالا، دوام، کارایی و زیبایی شناسی مشخص می شود. با توجه به این ویژگی ها، برخی از مراجع پروژه از چند سال قبل افزایش یافته است. شیشه و هیبریدی از الیاف مختلف را می توان برای فرمولاسیون های خود متراکم استفاده کرد.

 (پنل GRC) یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی در دسترس معماران و مهندسان است. کمک قابل توجهی به اقتصاد، فناوری و زیبایی شناسی صنعت ساخت و ساز کرده است. در راستای این اهمیت، یک بررسی جامع که روش‌های گسترده تولید پنل جی اف ار سی (پنل GRC) و سازگاری فناوری در حال توسعه را مورد بررسی قرار داد، به این وسیله با هدف درک خواص مکانیکی و فیزیکی پنل جی اف ار سی (پنل GRC) انجام شد. به طور کلی افزودن الیاف شیشه منجر به مقاومت فشاری بالاتری می شود، اما مقدار زیاد الیاف به دلیل کاهش کارایی باعث کاهش استحکام می شود.

بهبود قابل توجهی در مدول الاستیسیته بتن با افزودن الیاف با کسر حجمی کم وجود ندارد. الیاف شیشه اثر مثبتی بر منحنی تنش-کرنش پنل جی اف ار سی (پنل GRC) و استحکام خمشی دارند، زیرا نسبت ابعاد الیاف افزایش می‌یابد که منجر به افزایش کشش و جذب انرژی پنل جی اف ار سی (پنل GRC) می‌شود. به طور کلی، عمر مفید (پنل GRC) به دلیل کنترل انتشار ریز ترک ها، خوردگی (به ویژه الیاف شیشه ای AR) و نفوذپذیری کمتر از بتن سنتی بالاتر است.

پنل جی اف ار سی (پنل GRC) سبک وزن است و حدود 50 تا 70 درصد سبک تر از بتن سنتی است. با این حال، خود مخلوط کردن (نیاز به مواد خاص) دشوار است. هزینه آن بیشتر از بتن سنتی به دلیل فایبرگلاس، افزودن مواد افزودنی و کوپلیمر اکریلیک است، اما توسعه فناوری می تواند این مقایسه را به طور قابل توجهی تغییر دهد.

 (پنل GRC) به طور گسترده و قابل اعتماد در معماری، ساختمان، کاربردهای مهندسی استفاده می شود. علاوه بر این، فرم های پیچیده، مواد تزئینی و کل ساختمان را می توان با کمک فناوری های دیجیتال تولید کرد. پنل جی اف ار سی (پنل GRC) همچنین منبع بسیار مهمی است که شامل پانل های سازگار با محیط زیست خود تمیز شونده، سطوح به راحتی قابل رنگ شدن و کاربردهای بتن با کارایی بالا می باشد.

در نتیجه، کاربردهای پنل جی اف ار سی (پنل GRC) زیادی در عمل وجود دارد، اما تحقیقات بسیار کمی برای پشتیبانی از آن وجود دارد. در پاسخ به این نیاز رو به گسترش استفاده در عمل، تحقیقات پیشرفته پنل جی اف ار سی (پنل GRC) را می توان انجام داد تا خواص آن را بیشتر بهبود بخشد.

grc jali 500x500 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *